4257 Løren Stasjon Eierseksjonssameie

Rutiner i sameiet

Styret ber om at alle henvendelser kommer på styret@lorenstasjon.no

 

Avfall og renovasjon

Vi har nedkast for restavfall, matavfall, plastavfall og papiravfall flere steder på sameiets område (se oversiktskart under fanen "Plantegninger"). Alle beboere bes om å respektere det etablerte systemet for kildesortering og om å ta ansvar for eget søppel. Avfall skal aldri hensettes på utsiden av nedkastet - heller ikke hvis nedkastet er fullt, bruk derfor et av de andre nedkasten. Renovasjonsetaten tar ikke med seg søppel som står på utsiden, og opprydning av slikt søppel medfører derfor ekstra utgifter for de som setter fra seg søppel og for sameiet. Dersom ditt avfall er for stort for nedkastet eller ikke faller inn under de aktuelle kategoriene, må du ta det med deg til et egnet returpunkt. 

 

Nyttige returpunkter i nærheten:

·      Nedkast for glass og metall: ved Europris

·      Returpunkt for tekstil/klær: ved nedkasten ved Ullagerveien 11

·      Løren minigjenbruksstasjon: i Vekslerveien 3 (på baksiden av Meny). Her går det fint å bruke Oslonøkkelen hvis gjenbruksstasjonen ikke er bemannet. 

 

Borttauing av feilparkerte biler

Husordensreglene Punkt 11.1 har bestemmelser om at feilparkerte biler blir tauet bort på eiers regning og risiko. De som opplever at anvist garasjeplass blir brukt av andre kan sende e-post med bilde av P-plassen til styret@lorenstasjon.no, samt info om seksjonsnummer, nummer på parkeringsplass og mobilnummer til den som møter tauebilen. Det er kun feilparkerte biler, hengere osv. på egne P-plasser som skal rapporteres inn. Blir det rapportert inn «falske anmeldelser» må de som har sendt den inn ta kostnaden selv. Leietakere må sende varsler via seksjonseier eller eier av P-plass. Det er kun styret som kan rekvirere borttauing. De som sender inn anmeldelse, eventuelt leietaker, må være til stede og slippe inn tauebilen og vise hvilken P-plass det gjelder. Beboere som selv ringer tauebil må selv stå for kostnaden. Styret anbefaler at eier av plassen først tar kontakt med eier av den feilparkerte bilen, eventuelt legger en lapp i vinduet.

 

Bestilling av nøkkelbrikker

Brikker kan enkelt slettes eller legges til uten at det er behov for å skifte låser. For å opprettholde sikkerheten som systemet gir, må tapte brikker slettes fra systemet. Det er derfor viktig at styret umiddelbart blir informert om tapte brikker. Nøkkel til leilighetsdør må slipes opp hos låsesmed. Hver seksjon kan ha maksimalt fem nøkkelbrikker.

Bestilling av nye brikker og melding om tapte brikker skal sendes styret på e-post styret@lorenstasjon.no. Dette kan kun gjøres av seksjonseier, og det er seksjonseier som blir fakturert. Nøkkel blir levert i nøkkelskapet i garasjen.

 

Bestillingen til styret skal inneholde følgende:

·      Seksjonsnummer

·      Nummer på eksisterende nøkkelbrikker som seksjonseier har kontroll på*

 

*Ved bestilling av ny brikke og ved melding om tapt brikke, skal seksjonseier alltid oppgi numrene på de brikkene han/hun har kontroll på. Samtlige brikker er nummerert og registrert på den enkelte seksjon. Tapte brikker og brikker som seksjonseier ikke kan gjøre rede for vil bli slettet for seksjonseiers regning. Styret kan, ved behov, kreve fysisk fremvisning av brikkene som dokumentasjon.

 

Priser:

·      Ny brikke: 250 kroner (per stk)

·      Sletting av brikke: 250 kroner

·      Faktureringsgebyr fra sameiets forretningsfører: 150 kroner per faktura

 

Bestilling av postkasseskilt

Seksjonseiere er ansvarlige for å anskaffe postkasseskilt og eventuelt "nei takk reklame" som er i henhold til sameiets standard. Post-it-lapper, postens postkasseskilt og andre provisoriske løsninger aksepteres ikke. Standarden som skal følges er hvitt skilt med sort skrift.

 

Nye postkasseskilt skal bestilles på: https://www.servicegruppen.no/produkt/navneskilt/ 

 

Endring av kontaktinformasjon

For å kunne komme i kontakt med beboerne i sameiet, er styret avhengig av at deres kontaktinformasjon (e-post og telefonnummer) er oppdatert i våre systemer. Styret ber om at endring i kontaktinformasjonen sendes til syret. 

 

Registrering av telefonnummer og skiltgjenkjenning for åpning av garasjeport

Du kan registrere skiltnummeret på en bil per parkeringsplass du disponerer. Skiltet leses av utenfor garasjen slik at porten åpnes automatisk. Pass på å kjøre direkte mot porten for at kamera skal klare å lese skiltet. Det er kun de som disponerer p-plass som kan få tilgang til tjenesten med åpning av garasjeport via mobil og skiltgjenkjenning. Det vil si eiere og leietakere av p-plass i sameiets garasjeanlegg. Registrering av tilgang til denne tjenesten skal alltid gjøres av p-plassens eier. Eier av p-plass er også ansvarlig for sletting av nummer som ikke lenger skal ha tilgang til garasjeanlegget, feks. ved bytte av leietakere.

 

Ved behov for registrering eller sletting av telefonnummer, benyttes dette skjemaet. Gjeldende passord er distribuert per e-post til eiere av p-plass. Ta kontakt med styret på e-post dersom passordet er tapt eller ikke fungerer. Dersom dere har problemer med skiltgjenkjenning kan dere ta kontakt via post@entersecurity.no.

 

Solskjerming  

Styret har inngått avtale om levering av solskjerming med firma Hilmar Hammerhei AS. Send forespørsel på mail til vidarfinsand@gmail.com eller til post@hh.no eller ring 64 97 69 90. Husk å oppgi at du bor i Løren Stasjon Eierseksjonssameie for å få vedtatt farger for enhetlig fasade. 

 

Utleie av leilighet 

I henhold til vedtektene i sameiet skal utleie av leiligheter meldes til styret for registrering. For å gjøre disse prosedyrene enklere har styret nå fått laget digitale skjemaer, både for innflytting og for utflytting.

Skjema for utleie av leilighet: https://forms.gle/YVogafd4sqcyp5SN6
Skjema for avsluttet leieforhold av leilighet: https://forms.gle/N4JdDoMV8jLsNWDG6

 

Utleie av p-plass

Utleie av garasjeplass skal også meldes til styret, jf. bruksreglementet for parkeringssameiet. Også her har vi fått laget digitale skjema, både ved opprettelse og avslutning av leieforhold.

Skjema for utleie av garasjeplass: https://forms.gle/dSufvQSuk1ctcUBE8
Skjema for avsluttet leieforhold av garasjeplass: https://forms.gle/ixyDCqNqyzQaKPWN9

 

Åpning av bom ved Ullagerveien 11

Bommen mellom Ullagerveien 9 og 11 kan bare åpnes med bomnøkkel. Kjøring innenfor bommen skal unngås. Eventuell kjøring må skje med stor varsomhet. Parkering innenfor bommen er ikke tillatt.

Trenger du å komme innenfor bommen med bil, har styret utarbeidet et digitalt skjema som du kan fylle ut for å låne nøkkelen: https://forms.gle/j2XbAEey5ZCadoua8

Nøkkelen til bommen ligger i nøkkelboksene i garasjen. Det er en boks ved døren inn til Ullagerveien 13 og en ved inngangen inn til Peter Møllers vei 2 A-B. Nøkkelboksen åpnes med en kode som du får når du har fylt ut skjemaet. Nøkkelen skal ikke hentes før du trenger den, og den skal leveres tilbake umiddelbart etter bruk og i samme nøkkelboks der du tok den.

 

Sykkelparkering og sykkelbur i kjellergarasjen

Sykkelparkeringsplassene i kjelleren er ekstra sikret med inngjerding og låste dører. Beboere kan ta seg inn i disse dørene med nøkkelbrikker. Det er også mulig å komme seg ut fra innsiden med en knappevrider. Husk å sjekke at døra er lukket før du forlater inngjerdingen!

 

For å åpne burene gjør følgende:

·      Hold nøkkelbrikken foran digitalsylinderen til det lyser grønt

·      Vri deretter sylinderen til høyre for å åpne døren

En bild som visar verktyg, diskho, inomhus

Automatiskt genererad beskrivning